Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Κλέφτες και Αστυνόμοι

Οι δυο αστυνομικοί που έπεσαν θύματα κακοποιών χτες στην περιοχή του Ρέντη ανοίγουν για μια ακόμα φορά τη συζήτηση για την Αστυνομία. Και φυσικά, τα πάθη ανάβουν και η δολοφονία 2 ανθρώπων φέρνει πάλι στην επικαιρότητα κάποια γνωστά επιχειρήματα.







«Οι αστυνομικοί που σκοτώθηκαν από τους κακοποιούς ήταν νέοι. Ήταν παιδιά».

Τα παιδιά παίζουν στις πλατείες. Ενίοτε, τα παιδιά παίζουν κλέφτες και αστυνόμους αλλά το κάνουν με ψεύτικα όπλα – όχι με περίστροφα και Καλάσνικοφ.



Οι αστυνομικοί ξέρουν πολύ καλά πως κάνουν ένα επικίνδυνο επάγγελμα. Επίσης, το επέλεξαν – δεν τους το επέβαλε κανείς. Θα πρέπει να είναι ανόητος κάποιος, αν πιστεύει πως θα οπλοφορεί κατά τη διάρκεια της εργασίας του και το όπλο θα είναι ένα απλό αξεσουάρ. Το όπλο κάποια στιγμή θα βγει και μπορεί να σκοτώσει έναν κακοποιό, μια σύζυγο αστυνομικού που απάτησε ή ακόμα έναν 15χρονο μαθητή στα Εξάρχεια και έναν 25χρονο Βορειοηπειρώτη υδραυλικό (ο οποίος δέχτηκε 9 σφαίρες από έναν άσχετο αστυνομικό, ο οποίος κυκλοφορεί ελεύθερος). Βέβαια, όπλα δεν έχουν μόνο οι αστυνομικοί – όπλα έχουν και οι «άλλοι». Εμείς, οι υπόλοιποι, είμαστε άοπλοι.



Αν η νεότητα και η απειρία των αστυνομικών θεωρούνται οι αιτίες που χάνουν τη ζωή τους στις μάχες με τους κακοποιούς – ή σκοτώνουν αθώους πολίτες-, αυτό αφορά την οργάνωση της Αστυνομίας και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη – δεν αφορά τους πολίτες. Ας στέλνουν στους δρόμους πιο ώριμους και έμπειρους αστυνομικούς. Ή ας εκπαιδεύσουν καλύτερα τους νεότερους. Είναι δικό τους θέμα.



«Οι αστυνομικοί σκοτώθηκαν για χίλια ευρώ».

Αυτή πρέπει να είναι η μεγαλύτερη ανοησία και χυδαιότητα που λέγεται και γράφεται –κυρίως από δημοσιογράφους-, όταν σκοτώνεται κάποιος αστυνομικός. Δηλαδή, αν οι αστυνομικοί έπαιρναν 5 χιλιάδες ευρώ, θα είχε μεγαλύτερη αξία ο θάνατός τους; Ή μήπως θα ήταν δικαιολογημένος; Οι κακοποιοί δεν σκότωσαν τους αστυνομικούς επειδή ήταν φτωχοί – οι αστυνομικοί σκοτώθηκαν επειδή οι κακοποιοί (που μπορεί κι αυτοί να είναι φτωχοί) αποδείχτηκαν πιο ικανοί στη μάχη.



Αγαπητοί δημοσιογράφοι, αν δεν ξέρετε τι να γράψετε ή τι να πείτε –όταν σκοτώνεται κάποιος αστυνομικός-, είναι καλύτερα να το βουλώσετε. Με την αναφορά στο μισθό κάποιου αμέσως μετά τη δολοφονία του, το μόνο που καταφέρνετε είναι να ακούγεστε σαν ταλιροφονιάδες και να υβρίζετε τους νεκρούς. Επίσης, αφήνετε να πλανάται η υπόνοια πως οι αστυνομικοί δεν τα βγάζουν πέρα με τόσο χαμηλό μισθό και αναγκάζονται να κάνουν και «άλλες δουλειές»• αυτό, βέβαια, δεν απέχει από την πραγματικότητα-όπως μαθαίνουμε συχνά πυκνά από το αστυνομικό δελτίο και διαπιστώνουμε και με τα ίδια μας τα μάτια- αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι σωστό να αναφέρεται, όταν υπάρχουν νεκροί αστυνομικοί.



«Γιατί δεν κάνουν ένα συλλαλητήριο και για τους νεκρούς αστυνομικούς;»

Αυτή η ερώτηση απευθύνεται σε αυτούς που πηγαίνουν στις διαδηλώσεις – δηλαδή, κυρίως, στους αριστερούς (για κάποιο λόγο που δεν καταλαβαίνω, οι αριστεροί καλούνται όχι μόνο να κάνουν συλλαλητήριο για τους νεκρούς αστυνομικούς, αλλά να απολογηθούν και για τις ενέργειες των κακοποιών που σκοτώνουν τους αστυνομικούς. Λες και όσοι πάνε στις διαδηλώσεις είναι κακοποιοί - μιλάμε για απροκάλυπτη ηλιθιότητα).



Καλοί μου άνθρωποι, κανείς δεν αναγκάζει κανέναν να πάει σε συλλαλητήριο ή να κατέβει στο δρόμο για να συμπαρασταθεί σε απολυμένους, σε εργαζόμενους, σε μετανάστες, σε απεργούς πείνας ή να συμμετάσχει σε μια αντιπολεμική διαδήλωση. Όλοι αυτοί που πάνε το κάνουν με τη δική τους θέληση – νιώθουν την ανάγκη και πάνε.



Αν εσείς αισθάνεστε την ανάγκη να διαδηλώσετε για τους αστυνομικούς που σκοτώνονται από κακοποιούς, κάντε το – δεν σας εμποδίζει κανείς. Μην ζητάτε, όμως, από άλλους να το κάνουν για εσάς. Παραδεχτείτε πως αδιαφορείτε για όλους –και για τους νεκρούς αστυνομικούς- και νοιάζεστε μόνο για την πάρτη σας, και αφήστε την υποκρισία.



Στην πραγματικότητα, δεν ζητάτε να γίνει συλλαλητήριο για τους νεκρούς αστυνομικούς – ζητάτε να μην γίνεται κανένα συλλαλητήριο. Απλώς, ντρέπεστε να το πείτε ευθέως και προσπαθείτε να ενοχοποιήσετε και να ακυρώσετε τα συλλαλητήρια και τις αντιδράσεις αυτών που απειλούν εσάς και τα αφεντικά σας.



Ούτως ή άλλως, αν γίνει μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τους νεκρούς αστυνομικούς, εσείς δεν πρόκειται να πάτε. Αν δεν ένιωσες την ανάγκη να βγεις στο δρόμο για τη δολοφονία ενός 15χρονου παιδιού, δεν πρόκειται να το κάνεις για αστυνομικούς που δολοφονήθηκαν από κακοποιούς. Είναι πιο πιθανό να πάνε στη συγκέντρωση για τους νεκρούς αστυνομικούς οι αριστεροί παρά εσύ.



(Το θέμα της εγκληματικότητας είναι τεράστιο – και φυσικά είναι πολιτικό θέμα. Όσο αντιμετωπίζεται με ελαφρότητα, θα θρηνούμε πολλούς νεκρούς – πολίτες και αστυνομικούς. Αντί να ουρλιάζουμε όλοι τις βεβαιότητές μας για την εγκληματικότητα, ας κάνουμε κάτι πιο ψύχραιμο και πιο χρήσιμο. Υπάρχει μια επιστήμη που λέγεται «Εγκληματολογία» και μια άλλη που λέγεται «Κοινωνιολογία». Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικούς κοινωνιολόγους και εγκληματολόγους. Ας βγάλουμε τον σκασμό και ας τους ακούσουμε.)



http://pitsirikos.net/2011/03/κλέφτες-και-αστυνόμοι/

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Η μειονότητα πληρώνει τη νύφη

Οι δηλώσεις του έλληνα προξένου και οι χιλιάδες πολίτες που αλλάζουν υπηκοότητα από αλβανική σε ελληνική ενόχλησαν τους εθνικιστές ενόψει απογραφής πληθυσμού




Αλβανοί φοιτητές διαδηλώνουν έξω από την ελληνική πρεσβεία στα Τίρανα, με πανό που βρίζει την Ελλάδα χυδαία.

Από κοντά και με μεγάλη προσοχή παρακολουθεί το υπουργείο Εξωτερικών την εξέλιξη της πολιτικής κρίσης στην Αλβανία, καθώς το τεταμένο κλίμα θέτει εν αμφιβόλω τη διεξαγωγή τόσο των δημοτικών εκλογών της 8ης Μαΐου όσο και της απογραφής πληθυσμού, ζητήματα για τα οποία έχει άμεσο ενδιαφέρον η ελληνική μειονότητα.



Την ηλεκτρισμένη πολιτική ατμόσφαιρα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν ακραίοι εθνικιστικοί κύκλοι, με πιέσεις και εκβιασμούς, ώστε να μην υπάρξει σαφής καταγραφή των μειονοτήτων και κυρίως της ελληνικής στα νότια της χώρας. Η κατάσταση αυτή είχε και παράπλευρες απώλειες, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ανακλήθηκε ο έλληνας πρόξενος στην Κορυτσά, ύστερα από έντονες διαμαρτυρίες και διάβημα της αλβανικής κυβέρνησης. Επισήμως ο Θεόδωρος Οικονόμου «βρίσκεται στην Αθήνα», ωστόσο στην πραγματικότητα έχει τεθεί στη διάθεση του υπουργού Εξωτερικών.



Ο κ. Οικονόμου σε εκδήλωση για τα 20 χρόνια από την ίδρυση της ομογενειακής οργάνωσης «Ομόνοια» προέτρεψε τους ομογενείς να μην φοβηθούν να δηλώσουν την καταγωγή τους στην απογραφή. «Οι παππούδες σας ήταν Ελληνες, εδώ έγιναν ένδοξες μάχες, ο ελληνικός λαός ήταν πάντα παρών εδώ. Πρέπει να μάθετε τα δικαιώματα των μειονοτήτων, τα οποία πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς του αλβανικού κράτους και ειδικά στην περιοχή που αντιπροσωπεύει τη Βόρεια Ηπειρο» είπε―.



Η αναφορά περί «Βορείου Ηπείρου» ξεσήκωσε θύελλα στα αλβανικά ΜΜΕ, το αλβανικό υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε εξηγήσεις από τον έλληνα πρέσβη, ενώ κυβερνητικοί βουλευτές πρότειναν να κηρυχθεί ο πρόξενος «ανεπιθύμητο πρόσωπο».



Ως προς την απογραφή η καθυστέρηση είναι μεγάλη, αφού ακόμη δεν έχει οριστεί ημερομηνία για τη διεξαγωγή της, ενώ όπως καταγγέλλει η «Ομόνοια», ούτε το ερωτηματολόγιο έχει οριστικοποιηθεί. Κυρίως δε όσον αφορά τα επίμαχα ερωτήματα αυτοπροσδιορισμού της εθνικότητας, της γλώσσας και της θρησκείας, κάτι που θα αποτύπωνε πρώτη φορά μετά το καθεστώς Χότζα την ακριβή εικόνα κάθε μειονότητας.



Ισχυρές πιέσεις για να μην περιληφθούν αυτά τα ερωτήματα στο δελτίο απογραφής ασκούν ακραίοι κύκλοι στα Τίρανα, με την ανοχή και των δύο μεγάλων κομμάτων, ανησυχώντας για την εικόνα που θα καταγραφεί κυρίως στο Νότο με την ελληνική μειονότητα, εις βάρος της οποίας καλλιεργείται φανατισμός, ο οποίος οδήγησε το καλοκαίρι στη δολοφονία του ομογενούς Αρ. Γκούμα.



Στο πλαίσιο αυτό διατάχθηκε από το ανώτατο δικαστήριο να εξεταστούν 2.000 δικαστικές αποφάσεις αλλαγής εθνικότητας, από αλβανική σε ελληνική, οι οποίες προέρχονται κυρίως από μη αναγνωρισμένες μειονοτικές ζώνες και μεικτούς γάμους.



Ανησυχία για τις εξελίξεις εκφράζουν και οι ομογενείς, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι μερίδα του τύπου και εθνικιστικά κέντρα ανακαλύπτουν ανύπαρκτα θέματα για να συντηρούν κλίμα εντάσεων στη συνύπαρξη των κοινοτήτων και στις σχέσεις των δύο χωρών. «Το μόνο που ζητάμε είναι κατοχύρωση των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας και καλούμε τον αρμόδιο υπουργό να συζητήσουμε τους όρους μιας δημοκρατικής απογραφής στα πρότυπα της Ε.Ε.», λέει στην «Κ.Ε» ο πρόεδρος της «Ομόνοιας» και δήμαρχος Χιμάρας, Βασίλης Μπολάνος.



Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνουν διπλωματικές πηγές, για να εδραιώσει τη θέση της η μειονότητα πρέπει να συμμετάσχει μαζικά στην απογραφή, προκειμένου να καταγραφεί η πραγματική κατάσταση.



Στο θέμα των δημοτικών εκλογών, τέλος, ο εκπρόσωπος του ΟΑΣΕ στα Τίρανα εξέφρασε στον πρόεδρο Μπαμίρ Τόπι τις ανησυχίες του, καθώς μέχρι τώρα έχουν σχηματιστεί μόνο οι μισές τοπικές εκλογικές επιτροπές, μετά την άρνηση του Σοσιαλιστικού Κόμματος να διορίσει εκπροσώπους.



http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=253142

Απογραφή στην Αλβανία

Tου Σταυρου Τζιμα




Στο αμέσως επόμενο διάστημα, ο Ελληνισμός της Αλβανίας πρόκειται να βρεθεί αντιμέτωπος με μια υψίστης σημασίας για την υπόσταση και το μέλλον του διαδικασία, αυτήν της απογραφής, την οποία έχει ανακοινώσει ήδη η κυβέρνηση της γείτονος. Η τελευταία απογραφή είχε διεξαχθεί το 1989, όταν ακόμη όλα τα σκίαζε η φοβέρα. Τότε, 59.000 δήλωσαν Ελληνες, όμως απέχει πολύ από την πραγματικότητα ο αριθμός αυτός, δεδομένων των συνθηκών ανελευθερίας υπό τις οποίες διεξήχθη η όλη διαδικασία.



Τώρα, η κυβέρνηση Μπερίσα προγραμμάτισε απογραφή για τα τέλη Απριλίου, με διαδικασίες που σε γενικές γραμμές πληρούν τα διεθνή κριτήρια και μεταξύ των ερωτημάτων που θα κληθούν να απαντήσουν οι πολίτες είναι η εθνικότητα και η θρησκεία τους. Οι πληροφορίες από τα Τίρανα αναφέρουν ότι πιθανότατα θα μετατεθεί γι' αργότερα, καθώς συμπίπτει με τις προγραμματισμένες δημοτικές εκλογές που αναμένεται να διεξαχθούν σε συνθήκες όξυνσης και η ήδη βεβαρημένη από τα αιματηρά γεγονότα των προηγούμενων εβδομάδων πολιτική ατμόσφαιρα δεν αντέχει μια τέτοια δοκιμασία.



Τα μηνύματα, ωστόσο, που καταφθάνουν από την γείτονα, με αφορμή την απογραφή, προκαλούν ανησυχία, με τους ακραίους εθνικιστικούς κύκλους να επιδίδονται στην καλλιέργεια πρωτόγονου ανθελληνισμού. Οπως και στην περίπτωση της συμφωνίας για τις θαλάσσιες ζώνες, έτσι και τώρα, στο ζήτημα της απογραφής, καταγράφεται ένας απίστευτος εθνικιστικός κουρνιαχτός, με σκοπό να αφαιρεθεί από το ερωτηματολόγιο το ερώτημα της εθνικότητας, το οποίο ωστόσο οι Αλβανοί αξιώνουν να συμπεριληφθεί στην απογραφή, που πρόκειται να γίνει αυτή την εποχή στην ΠΓΔΜ! Ακούγονται κραυγές περί αναζωπύρωσης ελληνικών διεκδικήσεων στην Αλβανία και γίνονται εκκλήσεις για αφύπνιση της εθνικής συνείδησης, προφανώς γιατί ο εχθρός βρίσκεται προ των πυλών! Το πλέον ανησυχητικό ίσως είναι ότι και αυτό το θέμα μπήκε ήδη στις συμπληγάδες της αδυσώπητης εσωτερικής πολιτικής αντιπαλότητας και η αδύναμη κυβέρνηση Μπερίσα δύσκολα θα επωμισθεί το βάρος μιας απογραφής, για την οποία θα κατηγορείται περίπου για εθνική προδοσία.



Το ερώτημα είναι τι σχεδιάζει να κάνει η ελληνική εξωτερική πολιτική, ώστε να εγγυηθεί η αλβανική πλευρά την πιστή τήρηση των διαδικασιών της απογραφής που θα διασφαλίζουν την ελεύθερη βούληση των μειονοτήτων, αλλά και οι Βρυξέλλες που τη χρηματοδοτούν.



Το τι θα δηλώσει βεβαίως ο κάθε Αλβανός πολίτης και μαζί όσοι ομοεθνείς μας απέμειναν ακόμα στη γείτονα όσον αφορά την εθνική και τη θρησκευτική τους συνείδηση, είναι καθαρά δικό τους θέμα. Η Αθήνα όμως δεν μπορεί να παρακολουθεί εκ του μακρόθεν τις μεθοδεύσεις εναντίον της μειονότητας, ούτε, από την άλλη, να σφυρίζει αδιάφορα σε συμπεριφορές διπλωματών μας, που ρίχνουν νερό στον μύλο όσων εργάζονται για τον αποδεκατισμό του Ελληνισμού στην Αλβανία.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_25/02/2011_433778

Η Λιβύη είναι ελληνική!

Η εξέγερση στη Λιβύη συνεχίζεται, η κατάσταση στη χώρα είναι πάρα πολύ επικίνδυνη και -όπως είναι λογικό- ο επαναπατρισμός των Ελλήνων που βρίσκονται στη Λιβύη είναι ένα από τα κύρια θέματα της επικαιρότητας. Βέβαια, συμβαίνει κάτι εξαιρετικά περίεργο:

Όποιος παρακολουθεί τα ελληνικά ΜΜΕ θα έχει παρατηρήσει πως οι Έλληνες που βρίσκονται στη Λιβύη αναφέρονται ως "Έλληνες εργαζόμενοι στη Λιβύη" ή ως "Έλληνες της Λιβύης".

Δηλαδή, οι Έλληνες που ζουν στη Λιβύη δεν είναι μετανάστες στη Λιβύη - μετανάστες είναι μόνο όσοι ξένοι βρίσκονται στη χώρα μας.

Προφανώς, εμείς οι Έλληνες έχουμε το δικαίωμα να ζούμε όπου θέλουμε -επειδή ο πλανήτης μας ανήκει-, οπότε δεν είμαστε μετανάστες. Μετανάστες είναι όλοι οι άλλοι.

http://pitsirikos.net/

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΕΛΛΗΝ ΥΠΗΚΟΟΣ Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Shekulli ο νεαρός που διάβασε το υπόμνημα στους δημοσιογράφους στη συγκέντρωση  διαμαρτυρίας κατά των δηλώσεων του έλληνα πρόξενου     στην Κορυτσά, ονόματι Janaq Kaça, είναι κάτοχος της ελληνικής υπηκοότητας. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας είχε οργανωθεί απο το "Κίνημα Mjaft". Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα ο Janaq Kaça δηλώνει πως επέλεξε να πάρει την ελληνική υπηκοότητα για να έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει σε καλύτερα πανεπιστήμια  και για να μπορει γενικότερα να κινηθεί και να  εργαστεί με μεγαλύτερη ευκολία. Συγκεκριμένα ο Kaca δήλωσε "Βρισκόμαστε εδώ για να δηλώσουμε πως η Κορυτσά δεν είναι καθόλου ελληνική".
Σύμφωνα με ένα άλλο δημοσίευμα  του διαδικτυακού τόπου Balkanweb ο Kaca φέρεται ως ο επικεφαλής της οργάνωσης Mjaft. Ανάμεσα στα άλλα δήλωσε πως η Κορυτσα, το Αργυρόκαστρο και η Τσαμουριά ήταν πάντα αλβανικά.

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

ΠΩΣ Η ΜΠΕΖΑΝΗ ΕΠΙΡΡΕΑΣΕ ΤΟ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟ

Στις εφτά Φεβρουαρίου 2011 προσκεκλημένος στην εκπομπή "Ο βασιλιάς είναι γυμνός" του Γρηγόρη Βαλλιανάτου στο Kontra channel ήταν ο Παύλος Βοσκόπουλος μέλος του Ουράνιου Τόξου.  Στη ροή της συζήτησης ο κ. Βοσκόπουλος αναφέρθηκε και στην παρουσία "μακεδόνων" στην Αλβανία. Ο λόγος που το έκανε ήταν για να δείξει πως αναγνωρίζονται παντού ως εθνική μειονότητα εκτός από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα αναφέρει "... στην Αλβανία βεβαίως και απολαμβάνουν δικαιώματα οι Μακεδόνες και μάλιστα έχουμε και καλές σχέσεις με τα μέλη της ελληνικής μειονότητας στη Νότια Αλβανία, αλλά για την Ελλάδα, το κράτος που παρεμβαίνει συνεχώς στη Νότια Αλβανία  που χρησιμοποιούν όλοι οι πολιτικοί τον όρο Βόρειος Ήπειρος που παραπέμπει σε αλυτρωτισμούς ..".  Παρόμοιες δηλώσεις  φέρεται να έχει  κάνει και προ μηνός ο εκπρόσωπος των "μακεδόνων" Αλβανίας  Εντμόντ Τεμελκο σε συνέντευξη στην  εφημερίδα "Νοβα Ζορα". Αφορμή για τη συνέντευξη είχε σταθεί  δήλωση της  Κωνσταντίνας  Μπεζιάνη, πρόεδρος για τα δικαιώματα των μειονοτήτων στην Αλβανία, για ύπαρξη μακεδονικής μειονότητας στην Αλβανία.
Παρατηρούμε, λοιπόν, πως η επιρροή της κυρίας Μπεζάνη ξεπερνά τα σύνορα της Αλβανίας. Άραγε, όταν το περασμένο Δεκέμβρη άρπαξε το μικρόφωνο στο Αλύκο και φώναξε "είμαι η πρόεδρος των μειονοτικών" εννοούσε μόνο τους μειονοτικούς της Αλβανίας ή όλου του πλανήτη;