Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΟΤΑΝ Η ΚΟΣΟΒΙΤΣΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΘΗ ΣΕ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ

Η ιστορία του χωριού Κοσοβίτσα είναι λίγο πολύ γνωστή. Με τον καθορισμό των ελληνοαλβανικών συνόρων το μισό χωριό παρέμεινε στην ελληνική επικράτεια και το άλλο μισό στο νεοσύστατο τότε κράτος της Αλβανίας. Η απορία που είχα πάντοτε ήταν γιατί το τμήμα του χωριού που ανήκει στην Αλβανία ονομάζεται Κοσοβίτσα και το τμήμα που ανήκει στην Ελλάδα ονομάζεται Άγια Μαρίνα.

Όπως αναφέρεται σε έκδοση του  Υπουργείου Εσωτερικων της Διευθυνσης Τοπικής Αυτοδιοικησεως τον Ιανουάριο του 1929 η μετονομασία πραγματοποιήθηκε βάσει του  Ν.Δ της 17 Σεπτεμβρίου 1926 που αφορούσε τη μετονομασία ξενόφωνων ονομάτων.
Συγκεκριμένα διαβάζουμε:

"Δια του Ν.Δ. της 17 Σεπτεμβρίου 1926 περί αθρόας μετονομασίας στα ξενόφωνα ονόματα συνοικισμών, πόλεων ή κωμών, ο οποίος επικυρώθηκε δια του Ν.Δ της 13 Νοεμβρίου 1927 και δημοσιεύτηκε στο υπ αριθμόν 281 τευχος, Α φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως του 1927."

Στο άρθρο 7, παράγραφο 2 αναφέρει:

"Μετά την δημοσίευσιν των πινάκων τούτων απαγορεύεται απολύτως η χρήσις των παλαιών ονομάτων υπό των δημοσίων αρχών ή οργάνων εν τη επισημω αλληλογραφία αυτων, των συλλόγων, σωματείων, συνεταιρισμών κλπ. Των νομικών προσώπων εν τη αλληλογραφία αυτών."

και στην παράγραφο 3
"Η παράβασις της απαγόρευσεως ταυτης αποτελέι πταισματικήν παράβασιν τιμωρουμενην με προστιμον μέχρι 100 δραχμών ή με κράτησιν μέχρι 10 ημερών."





ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!

Το έντυπο νούμερο 6 των δημοσιευμάτων του τμήματος της Δημόσιας Οικονομίας του Υπουργείου Εσωτερικών κυκλοφόρησε το 1903 με περιεχόμενο "Αλβανικά η αι τρεις ζωσαι διαλεκτοι της ελληνικης γλωσσης υπο Λουκά Ιω. Μπελλου ιατρου και βουλευτου Θηβων"
Το Α' μέρος ξεκινά με την εξής παράγραφο:

"Παιδιοθεν και εξ απαλων ονυχων, ου μην αλλα και πατροθεν και απο παππου και των αλλων προγονων, την Αλβανίαν εμαθομεν να θεωρωμεν επαρχιαν ελληνικην, ως και την Ηπειρον και Μακεδονιαν και Θρακην και Μικραν Ασιαν, τους δε Αλβανους Ελληνας γνησιωτατους και ελληνικωτατους, ωσπερ και τους Κρητας και Κυπριους, με ταυτην μονον την διαφοραν, οτι χρωνται κατ΄οικον ιδια διαλεκτω, καθαπερ οι Τσακωνες."

Ενώ πιο κάτω συνεχίζει

"…. Περιφρονουντες (εννοεί τους αλβανούς μωαμεθανούς) δε τους αλλους ομοθρησκους εκαυχωντο και υπερηφανευοντο οτι προγονους ειχον τους αρχαιους Ελληνας. Ο γνωστος λ.χ ανα την Ελλαδα Φρασαρης, ανωτερος αρχηγος του τουρκικου στρατου κατα το 1854, ερεσας προς τους συναρχοντας Τουρκους, ερριψεν αυτοις την υβριν οτι αυτος δεν ειναι κονιαρης, αλλ΄εχει προγονους τους αρχαιους Ελληνας."

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

ΟΓΑ: ΜΗ ΣΑΣ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΤΑ ΕΛΤΑ

Όλα δείχνουν πως η αναστάτωση που προκλήθηκε με την επιστολή του ΟΓΑ που διένειμαν στους δικαιούχους - ασφαλισμένους  τα ΕΛΤΑ έγινε χωρίς λόγο. Σύμφωνα με νέες πληροφορίες το μόνο που απαιτείται είναι το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού με πρώτο δικαιούχο τον ασφαλισμένο. Το ποσό της σύνταξης θα κατατήθεται κατευθείαν στο λογαριασμό χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια απο το δικαιούχο. Όσοι σπεύσαν στα κατα τόπους γραφεία του ΟΓΑ για να ζητήσουν επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την επιτολή, λάβαν την παρακάτω απάντηση "Μη σας μπερδεύουν τα ΕΛΤΑ"! Είναι απορίας άξιο πως τα ΕΛΤΑ διένημαν στους ασφαλιζόμενους μια επιστολή η οποία όπως όλα δείχνουν προοριζόταν για αποκλειστική χρήση   απο τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ.

ΖΗΤΩ Η ΑΛΒΑΝΙΑ Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ!

Με το πλήθος να φωνάζει το  σύνθημα "Ζήτω η Αλβανία η σοσιαλιστική" κλείνει το αλβανικο ντοκυμαντέρ με θέμα την  περιοδεία αλβανικών πολιτιστικών συγκροτημάτων στην Ελλάδα το 1978.
Στο youtube υπάρχει διαθέσιμο και το υπόλοιπο ντοκυμαντερ. Παρακολουθείστε το, έχει πλάκα

Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

ΤΟ 324 π.Χ.

ΣΤΗΝ ΩΠΗ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΕΝΩΠΙΟΝ 9.000

ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΧΟΝΤΩΝ ΚΑΘΕ

ΦΥΛΗΣ, ΕΛΛΗΝΩΝ - ΠΕΡΣΩΝ ΚΑΙ ΜΗΔΩΝ



<< Σας εύχομαι, τώρα που τελειώνουν οι πόλεμοι, να ευτυχήσετε με την Ειρήνη.

Όλοι οι θνητοί, απ'εδώ και πέρα να ζήσουν σαν ένας λαός,

μονοιασμένοι για την κοινή προκοπή.

Να θεωρείτε την Οικουμένη Πατρίδα σας, με Κοινούς Νόμους,

όπου θα κυβερνούν οι άριστοι, ανεξαρτήτως φυλής.

Δεν χωρίζω τους ανθρώπους, όπως κάνουν οι στενόμυαλοι, σε Έλληνες και Βαρβάρους.

Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών, ούτε η ράτσα που γεννήθηκαν.

Τους καταμερίζω μ'ένα μόνο κριτήριο, την Αρετή.

Για μένα, κάθε καλός Ξένος, είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας,

είναι χειρότερος από Βάρβαρο.

Αν ποτέ σας παρουσιαστούν διαφορές, δεν θα καταφύγετε στα όπλα,

παρά θα τις λύσετε ειρηνικά. Στην ανάγκη θα σταθώ εγώ διαιτητής σας.

Τον ΘΕΟ, δεν πρέπει να τον νομίζετε ως αυταρχικό κυβερνήτη,

αλλά ως κοινό ΠΑΤΕΡΑ όλων, ώστε η διαγωγή σας

να μοιάζει με τη ζωή που κάνουν τ'αδέλφια στην οικογένεια.

Από μέρους μου, θεωρώ όλους, ΙΣΟΥΣ, λευκούς και μελαμψούς.

Και θα ήθελα να μην είστε μόνο υπήκοοι της κοινοπολιτείας μου,

αλλά μέτοχοι, όλοι συνέταιροι.

Όσο περνάει από το χέρι μου, θα προσπαθήσω να συντελεσθούν αυτά που υπόσχομαι >>.

http://speech.di.uoa.gr/globe/orkos/orkosgr.html

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Σοβιετικοί στην Αυλώνα και πόλεμος κατασκόπων

Ο Ενβέρ Χότζα οργάνωσε με τη βοήθεια των Σοβιετικών άριστα τις μυστικές υπηρεσίες του, που έφτιαξαν ένα άρτιο κατασκοπευτικό δίκτυο στην Ελλάδα, η οποία παρέμενε ορμητήριο –λόγω της προνομιακής γεωγραφικής της θέσης– των πάσης φύσεως αντιαλβανικών δραστηριοτήτων των Δυτικών. «Υπήρχε ψυχρός πόλεμος μεταξύ των μυστικών υπηρεσιών των δύο χωρών», λέει ο Λουάν Πομπράτι, στέλεχος της Σιγκουρίμι μέχρι και τη δεκαετία του ’80. «Η Αλβανία βρισκόταν σε θέση άμυνας, καθώς κάποιοι κύκλοι στην Ελλάδα τροφοδοτούσαν αποσχιστικές δραστηριότητες στη Βόρειο Ηπειρο. Επρεπε λοιπόν να ξέρουμε τι γίνεται και γι’ αυτό είχαμε “φυτέψει” παντού ανθρώπους μας. Και η Ελλάδα βεβαίως διενεργούσε κατασκοπεία».

Μυστική βάση
Η ελληνική πλευρά ενδιαφερόταν κυρίως για το βορειοηπειρωτικό, όμως οι Δυτικοί είχαν έναν επιπλέον λόγο να διενεργούν κατασκοπεία στον «παράδεισο του Χότζα»: από το 1957 άρχισε να λειτουργεί η μυστική βάση των σοβιετικών υποβρυχίων στην Αυλώνα. Ελλιμενίζονταν εκεί, τότε, δώδεκα υπερσύγχρονα ρωσικά συμβατικά υποβρύχια, που συνιστούσαν ευθεία απειλή για τον αμερικανικό 6ο Στόλο, με προοπτική, όπως μετέδιδε με κάθε ευκαιρία ο Νικίτα Χρουστσόφ, να εγκαταστήσει η Μόσχα και πυρηνοκίνητα υποβρύχια.

Οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες κλήθηκαν από τους Αμερικανούς και το ΝΑΤΟ να βοηθήσουν με δεδομένο ότι λόγω της μειονότητας θα ήταν εύκολο να οργανώσουν δίκτυο συλλογής πληροφοριών για τις κινήσεις των Σοβιετικών στην Αυλώνα.

Ο αρχηγός Ναυτικού

Η ελληνική κατασκοπεία φαίνεται ότι έκανε καλή δουλειά, αφού κατάφερε να στρατολογήσει τον ίδιο τον αρχηγό του πολεμικού ναυτικού της Αλβανίας, Τέμε Σέχου, που γνώριζε τα πάντα για τη βάση της Αυλώνας. Ενας Βορειοηπειρώτης, ο Κόστα Φ. από το χωριό Λεσνίτσα (Μουλσία) των Αγίων Σαράντα, που είχε δραπετεύσει το 1948 και είχε στρατολογηθεί από τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες, φτάνοντας μάλιστα σε υψηλά κλιμάκια, ήταν ο άνθρωπος που «χειριζόταν» τον Σέχου. Ο Φ. με έδρα την Ηγουμενίτσα μπαινόβγαινε παράνομα στην Αλβανία και κατηύθυνε δίκτυο πρακτόρων που δρούσε στον αλβανικό νότο και φυσικά η CIA μάθαινε πολλά, αν όχι τα πάντα, για τα ρωσικά υποβρύχια. Ο Μαρκ Ντοντάνι αφηγείται: «Είχαμε πληροφορίες από την αντικατασκοπεία μας στην Αθήνα πως κάποιοι ανώτεροι αξιωματικοί, Τσάμηδες, έδιναν πληροφορίες στις ελληνικές αρχές και μέσω αυτών στους Αμερικανούς. Ξέραμε επίσης ότι ο Κόστα Φ. ερχόταν κρυφά και καθοδηγούσε τους πληροφοριοδότες του. Το 1960 τον πιάσαμε τυχαία και ομολόγησε με ειλικρίνεια. Δεν χρειάστηκε να τον βασανίσουμε. Απλώς του είπαμε ότι αν ήθελε να αποφύγει την εκτέλεση, έπρεπε να μιλήσει, μιας και είχε φύγει στην Ελλάδα επειδή είχε σκοτώσει την αδερφή του για λόγους τιμής. Αυτός μας έδωσε τον Τέμε Σέχου. Την πραγματική αλήθεια την ξέρει μόνον αυτός».

Ο Αλβανός ναύαρχος συνελήφθη και καταδικάστηκε σε θάνατο. Δεν εκτελέστηκε, όμως, διότι πέθανε στη διάρκιία των βασανιστηρίων στα υπόγεια της Σιγκουρίμι. Οσο για τον Κόστα Φ., αποφυλακίστηκε το 1987 και ήρθε στην Ελλάδα. «Μέχρι πριν από κάποια χρόνια κρατούσαμε τηλεφωνική επαφή, αλλά μετά χαθήκαμε. Αν τον συναντήσεις πες του ότι τον ψάχνω, θέλω να βρεθούμε οπωσδήποτε», είπε στην «Κ» ο Ντοντάνι. Οι δύο κατάσκοποι δεν θα έχουν την ευκαιρία να θυμηθούν τα παλιά, διότι ο Κόστα Φ. πέθανε στην Ηγουμενίτσα το 1998.

Το Βορειοηπειρωτικό

Οσο για τον Ντοντάνι, που έχει μυαλό ξυράφι, λέει: «Η Σιγκουρίμι είχε ένα φοβερό δίκτυο κατασκοπείας σε όλη την Ευρώπη. Οι σημαντικότεροι πράκτορές μας δούλευαν στις μυστικές υπηρεσίες των Ελλάδας, Γιουγκοσλαβίας και στη CIA. Αντιλαμβάνεστε τους λόγους. Ανθρωποί μας υπήρχαν παντού, στις βορειοηπειρωτικές οργανώσεις, ακόμα και παπά στην αυλή του Σεβαστιανού είχαμε…».
Το αλβανικό καθεστώς κυριαρχούνταν από φοβίες, που πάντως δεν ήταν αβάσιμες. Στην Ελλάδα, διάφοροι κύκλοι δεν έπαψαν ποτέ να σχεδιάζουν ή να ονειρεύονται απόσχιση της Βορείου Ηπείρου. Για παράδειγμα, το 1959, μια οργάνωση με την επωνυμία ΕΚΑΒΗ (Εθνικό Απελευθερωτικό Κίνημα Βορείου Ηπείρου) εκπαίδευε Χειμαρριώτες κομάντος στον Ολυμπο για να απελευθερώσουν τη Β. Ηπειρο, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει –ή τουλάχιστον δεν μαθεύτηκε ότι το έκανε– σε δραστηριότητες στο αλβανικό έδαφος. Οι μυστικές υπηρεσίες του Σαλί Μπερίσα, το 1997, διακίνησαν ισχυρισμούς πως η «εξέγερση των πυραμίδων» υποκινήθηκε από την Ελλάδα με βάση το σχέδιο «Λωτός». Ο Μαρκ Ντοντάνι, όμως, όταν τον ρώτησα για το σχέδιο αυτό, είπε ότι πρόκειται για «σαχλαμάρες του Γκαζιτέντε» (σ.σ. τότε αρχηγός των μυστικών υπηρεσιών) και πως το «επί χάρτου σενάριο» αυτό ήταν γνωστό στους Αλβανούς από τη δεκαετία του ’60…






DEROPOLI.COM : ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ

Σε σημερινό δημοσίευμα  του   http://www.deropoli.com/  με τίτλο " Ιστορία: Η επιδότηση της αλβανικής ανεξαρτησίας" γίνετε αναπαραγωγή κείμενου από την Ελευθεροτυπία και συγκεκριμένα απο τη στήλη του Ιου. Το ίδιο κείμενο το είχαμε αναδημοσιεύσει σε προγεννέστερο χρόνο και στο παρόν ιστολόγιο. Παρατηρήσαμε ότι στην ενλόγω ανάρτηση δεν υπάρχει καμία αναφορά στην πηγή του κειμένου. Αν και αντιδεοντολογικό δε μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση καθότι αποτελεί σύνηθες φαινόμενο στο χώρο των blogs η αναπαραγωγή άρθρων χωρίς την αναφόρά της πηγής. Με μια πιο προσεκτική ανάγνωση του ιστολογίου διαπιστώσαμε πως οι διαχειριστές του αναγράφουν σε κάθε αναδημοσίευση την πηγή, με μοναδική εξαίρεση το ενλόγω άρθρο. Και τίθεται το ερώτημα: η απουσία πηγής οφείλεται σε αμέλεια ή σε επιλογή των διαχειριστών; Φοβήθηκαν να αναγράψουν την πηγή μη τυχόν κατηγορηθούν ότι αναπαράγουν κείμενα απ΄τους "ανθέλληνες" του Ιου;

ΤΟ ΚΕΜΟ ΠΑΕΙ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

Με αφορμή δημοσιεύματα που θέλουν τον Τάκη Καμπύλη να προορίζεται για επικεφαλής στο δημοτικό ραδιόφωνο της Αθήνας, ανασύραμε  και σας παρουσιάζουμε απ' το προσωπικό του ιστολόγιο ένα ενδιαφέρον άρθρο πάνω στη χρήση του όρου βορειοηπειρώτης.


Παρασκευή, Ιούνιος 15, 2007

Ο «βορειοηπειρώτης» και οι (μηδενικές) αντιστάσεις

Κάθε λέξη προϋποθέτει μια κοινη συμφωνία σε ένα νόημα ,αλλά τόσο στις λέξεις οσο και στις εννοιες η συμφωνία είναι ανοιχτη σε επαναδιαπραγμάτευση.

Για παράδειγμα η απαξιωτική συντμηση της λέξης «ιάπωνες » ως «τζάπς» κυριάρχησε στις ΗΠΑ στη διάρκεια του β’ παγκοσμίου πολέμου.Σημερα σχεδόν εχει εξαφανιστει από το λεξιλογιο του συγχρονου αμερικανού και πάντως εχει εξαφανιστει από το δημόσιο λόγο.

Στο προηγούμενο αρθρο στον Ε.Τ χρησιμοποιήθηκε εσκεμμένα από τον υπογράφοντα η λέξη «βορειοηπειρώτης» ως ιδιαίτερος προσδιορισμός του μικρού Κλείτου και της οικογένειας του αντι του πολιτικά ορθού «ελληνας μειονοτικός».

Σε πολλά από τα αρθρα αυτης της στήλης καταγράφονται (ιδιως στο αντίστοιχο blog στον ΕΤ) εντονες αντιδράσεις ,συνηθως από τους ιδιους αναγνωστες ,όταν εκτιμούν πως αμφισβητούνται «ελληνικά δίκαια» ,ιστορικά ή εθνικά (όπως κι αν τα ερμηνευει καθένας).Ιδιως όταν νομίζουν πως αυτά που γράφονται λειτουργούν υπερ ενός (φαντασιακού;) εχθρού.

Η λέξη «βορειοηπειρώτης» εχει την ιστορία της ως προς την κατασκευή της.Οχι μονο δεν υπήρχε ανέκαθεν (αν και υπήρχαν μειονοτικοί στις περιοχές του σημερινού αλβανικού νότου) αλλά εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα και ταυτίζεται στενά με τον ελληνικό «αλυτρωτισμό».Η κορύφωση στη χρηση της εντοπίζεται με τη δημιουργία του αλβανικού κράτους μετα τον β παγκόσμιο πόλεμο και υποδηλώνει όχι την ελληνικότητα των μειονοτικών οσο την ψευδη υπόσχεση της ενωσης με την Ελλάδα. Ο γεωγραφικός προσδιορισμός (βόρειος) αποκτα μήνυμα ως ενας «διαχωρισμός» από το όλον (Ηπειρος) το οποίο δεν μπορεί παρα να βρει την ολοκλήρωσή του μέσω της επανένωσης.

Το ότι κατά συμπτωση αυτή η λεκτική επιλογή συνιστα και προσβολή κάποιου άλλου (εν προκειμένω του αλβανικού κράτους) δεν φαινεται να ενόχλησε κανέναν απ’ οσους σφοδρά αντέδρασαν στον χαρακτηρισμό «ελληναράδες» (σε προηγούμενο αρθρο).

Υπάρχει αραγε κάποιος που σημερα πιστεύει ότι με πόλεμο ή με άλλο τρόπο είναι πιθανή η εκπλήρωση του οποιου «αλυτρωτισμού»; Και επειδή η απάντηση είναι προφανως αρνητική,το ερωτημα παραλάσσεται: Ποιο είναι τελικά το νοημα της επιβιωσης (στα μυαλά ορισμένων) όρων και εννοιων που δεν ανηκουν στη σημερινη πραγματικότητα; Προκειται για μιας μορφης «ψυχωση» (ορο που χρησιμοποίησε ο καθηγητής Αντωνης Λιάκος αναφερόμενος σε όσους αρνούνται να διαχειριστούν τραυματικές μνήμες) ή για (ενεργή)πολιτική θέση;

Το πιθανότερο είναι πως πρόκειται περι μιας καθαρής ζωνης αμυνας η οποία όμως είναι μάλλον ατομική. Εχει περισσότερο να κάνει με τον φόβο απέναντι στη νεα εποχή και στο περιβάλλον των ανοικτων κοινωνιών.Οσο πιο ξένος νοιώθει κανείς στο σήμερα και οσο πιο φοβισμένος απέναντι στο αύριο δεν μπορεί παρα να αναζητήσει φιλικό περιβάλλον στο παρελθόν.Η «μνημη» αντικειμενικοποιείται,σχεδόν ιεροποιείται και ως τέτοια γινεται το κουκούλι του φοβισμένου.



Το αρθρο δημοσιεύτηκε σημερα(15/6) στον Ε.Τ

(με εξαιρεση την τελευταία παράγραφο-θα ενημερωσω σχετικά για την εξέλιξη αυτης της "αβλεψίας")